ویزای کشورهای شرق آسیا

ویزای کشورهای شرق آسیا

شاید تا به حال اصطلاح خاور دور را در گفتمان های جغرافیایی ، تاریخی ، سیاسی و اقتصادی شنیده باشیم ، خاوردور در واقع یک اصطلاح قدیمی و اروپایی محور است که تا پایان قرن بیستم به لحاظ محوریت اروپا در اقتصاد جهانی  قابل بحث و کاربرد بود چرا که اروپایی ها کشورهای غرب آسیا ر خاور نزدیک یا خاورمیانه می نامیدند و متعاقبا به خاطر فاصله کشورهای آسیای غربی و آسیای شرقی با یکدیگر آسیای شرقی را با نام خاوردور مورد مطالعه قرار می دادند ، البته از دهه ۱۹۶۰ میلادی واژه آسیای شرقی از متداول ترین واژه ها در بیشتر رسانه ها شد وامروزه واژه خاور دور اغلب به عنوان یک واژه منسوخ ، نخل نما ، قدیمی ، تهاجمی و گاه نژادپرستانه به حساب می آید .

همانطور که گفته شد واژه خاور دور زاییده ادبیات اروپایی از اوایل قرن ۱۲ بود چرا که مناطق آسیای شرقی ، دورترین منطقه از سه بخش شرقی جهان بعد از خاور نزدیک و خاورمیانه به حساب می آمدند ، البته از اوایل قرن بیستم چینی ها این واژه ثبت شده در ادبیات اروپایی را بی جواب نگذاشتند از اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ جهان غرب را غرب دور یعنی هرآنچاه در غرب جهان غرب قراردارد نامیدند .

امروزه واژه ی آسیای شرقی یا شرق آسیا بر پایه جغرافیا و فرهنگ قابل تامل بوده و عبارتی نوین برای نام سنتی شرق دور است که جایگاه جغرافیایی منطقه را نسبت به اروپا تا به خود آسیا می سنجند .

از منظر تاریخی اگر بخواهیم بررسی کنیم بسیاری از جوامع آسیای شرقی بخشی از دایره فرهنگی چینی بوده اند و می توان به جرات گفت که واژگان و خط آسیای شرقی بیش تر مربوط به زبان چینی باستان و خط چینی می باشند .

از دید جغرافیایی این منطقه شامل کشورهای چین ، مغولستان ، کره شمالی ، کره جنوبی ، تایوان ، ژاپن ، مناطق خودمختار هنگ کنگ و ماکائو می باشند که در حدود ۱۲ میلیون کیلومتر مربع معادل ۵/۲۶ درصد از خاک قاره آسیا را شامل می شود که چیزی در حدود ۱۴ درصد بزرگتر از مساحت کل قاره اروپاست ، به علاوه بیش از یک ونیم میلیون نفر در این منطقه در حال زندگی هستند که معادل ۳۸ درصد از جمعیت آسیا و بیش از یک پنجم جمعیت جهان را تشکیل می دهند .

به عبارتی آسیای شرقی سرزمینی است مرموز با ساکنانی سخت کوش و بااراده که بیشتر چای می نوشند و اصلی ترین ابزارشان برای تناول چاپ استیک است .

برنج اصلی ترین غذا در خاور آسیاست ، سرزمین شرق آسیا با  بهره مندی از چشمه های آب گرم فراوان برای علاقه مندان ، بدون شک بهترین گزینه است به علاوه ماساژ و مدیتیشن از اصیل ترین و قدیمی ترین جاذبه ها در فرهنگ مردمان شرق آسیا می باشد ، به گونه ای که از اصلی ترین منابع درآمد این اهالی برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود .

چین به عنوان قدیمی ترین فرهنگ و تمدن در این منطقه محسوب می شود و در واقع پایه سیستم نوشتاری چینی ، دین بودایی و فلسفه کنفسیوس با نفوذ در سرتاسر کشورهای این منطقه همچنان تاثیرات خود را حفظ کرده و ریشه های اصیل و ماندگار را دارا می باشد .

البته چین امروزه به عنوان غول خاورآسیا با تنوع فرهنگی بسیار در حال توسعه سریع و پرشتاب است و برخلاف چین ، کشور ژاپن جز کشورهای مدرن جهان با فناوری پیشرفته و آسمان خراش های سربرافراشته است .

هنگ کنگ ، سنگاپور ، کره جنوبی از دیگر کشورهای پیشرفته در شرق آسیا هستند .

امروزه کشورهای شرق آسیا از محبوب ترین مقاصد مسافرتی بین گردشگران سرتاسر دنیا می باشد به علاوه این منطقه در جهان به خاطر طبیعت خارق العاده اش بسیار مشهور و محبوب است به گونه ای که شرق آسیا با آب و هوای عالی ، زیرساخت های گردشگری مناسب و مردمی مهربان و مهمان نواز پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان هستند . آنچه مسلم است برای ورود به این کشورهای خوش آب و هوا و درعین حال مدرن و زیبا نیازمند اخذ ویزا هستیم .

در بین  این کشورها معتبرترین ویزاها مربوط به ویزای ژاپن است ، در واقع داشتن ویزای ژاپن به گذرنامه شما اعتبار خاصی می دهد .

برای دریافت ویزاهای ژاپن ، کره جنوبی ، سنگاپور ، تایلند ، چین ، هنگ کنگ و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید .

 

تماس با ما

 

7 / 10
از 646 کاربر
نظرات
عنوان سوال :
نام شما :
ایمیل :