ویزای هنگ کنگ

ویزای هنگ کنگ

یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین علاوه بر ماکائو ، هنگ کنگ است . با وجود اینکه هنگ کنگ از خیلی جهات دارای وابستگی به چین می باشد ولی به عنوان یک منطقه خود مختار در حال پیشرفت و توسعه روزافزون در جنوب کشور چین محسوب می گردد .

هنگ کنگ یکی از بنادر مشهور و پررونق جنوب چین ، پذیرای کشتی های بزرگ باربری بین المللی است . همانطور که گفتیم هنگ کنگ از سوی جنوب با دریای چین هم مرز است و به علاوه در ۶۰ کیلومتری شرق ماکائو در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته از سوی شمال با استان گوآنگ دونگ هم مرز است . هنگ کنگ با داشتن حدود ۲۰۰ جزیره که بزرگترین آنها جزیره لانتاواست شامل سه محدوده جغرافیایی اصلی و مهم به نام های جزیره هنگ کنگ ، شبه جزیره کولون و منطقه های جدید است .

مردمان هنگ کنگ به زبان چینی و انگلیسی صحبت می کنند و هنگ کنگ در زبان چینی به معنای بندرگاه عطرآگین است . مردم هنگ کنگ دین به خصوصی ندارند و ناخداباور یا ندانم باور هستند البته این آمار مربوط به نیمی از این مردم است و حدود نیمی دیگر به ادیان بودایی ، تائویسم و آیین کنفسیوس باور دارند ولی آنچه بدیهی است در هنگ کنگ آزادی مذهب در درجه بالایی می باشد .

هنگ کنگ در بین سالهای ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ میلادی جزیی از مستعمرات بریتانیای کبیر بودکه در سال ۱۹۹۷میلادی پس از پایان یافتن پیمان پیشین خود به جمهوری خلق چین پیوست در سال های اخیر طی توافقات به عمل آمده بین چین و بریتانیا قرار بر این است که تا سال ۲۰۴۷ میلادی هنگ کنگ به درجه بالایی از خودمختاری رسیده و از استقلال کامل برخوردار شود .

هنگ کنگ از مهمترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان است و معروف به شهر آسمان خراش هاست ، چرا که دارای ۳۹ ساختمان بلند است که هرکدام بیش از ۲۰۰ متر ارتفاع دارند و همچنین از ۱۵ برج بلند دنیا ، تعداد ۴ برج بلند را در خود جای داده است ، طبق آماری دیگر ۸۰۰۰ ساختمان موجود در این کشور بیشتر از ۱۴ طبقه را در خود جای داده اند که این تعداد ۲ برابر شهر نیویورک است .

پیشرفت و تجدد سال های اخیر در  هنگ کنگ سبب شده تا عنوان گران ترین و لوکس ترین منطقه در جهان پس از ۱۱ سال از نیویورک به این سرزمین اطلاق شود . به علاوه بیشترین خریداران رولزرویس در هنگ کنگ هستند .

از نکات قابل توجه مرتبط با هنگ کنگ و علاقمندان به سینما اصالت دوتن از سرشناس ترین بازیگران هالیوود در فیلم های رزمی یعنی " بروس لی " و " جکی چان " است که به هنگ کنگ برمی گردد.

اگر قصد سفر به هنگ کنگ را دارید از مهمترین ملزومات این سفر ویزا است به این لحاظ که اخذ ویزای توریستی هنگ کنگ پروسه ای طولانی می باشد ، لازم است که یکی دو ماه زودتر برای اخذ ویزای هنگ کنگ اقدام نمایید .

این ویزا ۵۰ روز کاری زمان نیاز دارد که عملا ۲ تا ۳ ماه به طول می انجامد .

انواع ویزای هنگ کنگ شامل ویزای توریستی ، ترانزیت ، کاری ، تحصیلی و اقامتی می باشد .

در خصوص قیمت ویزای هنگ کنگ ، روند طی مراحل ویزای هنگ کنگ و مسائل مربوط به آن با کارشناسان ما مشورت نمایید . شایان ذکر است که با توجه به نوع ویزای هنگ کنگ ، قیمت ویزای هنگ کنگ متغیر است .

ویزای توریستی هنگ کنگ شامل عادی ، فوری و چند بار ورود هستند که این ویزاها تا مدت ۴ ماه از تاریخ صدور دارای اعتبار است و پس از هر بار ورود گردشگران می توانند تا مدت ۱۴ روز در این کشور اقامت کنند ، این ویزا به صورت لیبل و الکترونیک صادر می شود .

مدارک لازم جهت صدور ویزای الکترونیک

۱) اسکن رنگی از گذرنامه دارای امضای دارنده گذرنامه

۲) تکمیل فرم مخصوص ویزا

۳) گواهی اشتغال به کار

۴) مدارک تایید کننده جهت بازگشت به ایران مانند بلیط رفت و برگشت و پرواز و واچر هتل

۵) گواهی تمکن مالی ۱۰ میلیون تومانی

 

تماس با ما

9 / 10
از 136 کاربر
نظرات
شقایق : ویزای هنگ کنگ
2 0
ببخشید با ویزای چین میشه هنگ کنگ رفت؟
مدیریت : پاسخ
2 0
سلام با ویزای چین نمیتوان به هنگ کنگ سفر کرد و حتما باید ویزای هنگ کنگ دریافت کنید.
شقایق : ویزای هنگ کنگ
0 0
سلام لطفا بفرمایید چقدر طول میکشه تا ویزای هنگ کنگ صادر بشه؟
مدیریت : پاسخ
0 0
سلام صدور ویزای هنگ کنگ حدود سه ماه زمان نیاز دارد.
عنوان سوال :
نام شما :
ایمیل :