قیمت ویزای کشورها

 قیمت ویزا

 

تماس با تور و ویزا

قیمت ویزا

ویزا چیست؟

ویزا یا روادید (به انگلیسی: Visa) گواهی است که نشان می‌دهد دارنده آن اجازه گذر از، یا ورود به یک کشور را دارد.

ویزا معمولا شامل محدودیت‌هایی برای افراد خارجی است که به خاک آن کشور وارد می‌شوند؛ مثل مهلت ورود، زمان ماندن، شمار رفت‌وآمد به خاک کشور یا حق کار در کشور صادرکننده ویزا.

ویزا بیش‌تر اجازه ورود به یک کشور محسوب می‌شود و در برخی از کشورها با اجازه‌نامهٔ رسمی ماندن و اقامت در آن کشور فرق دارد. در هر مورد، ویزا توسط افسر مهاجرت در هنگام ورود تأیید می‌شود و در هر زمان می‌تواند لغو شود.

معمولاً ویزا به صورت برچسب یا مُهر بر روی کاغذهای مربوطه در گذرنامه یا پاسپورت اشخاص، چسبانده یا زده می‌شود. برخی کشورها ویزای الکترونیک نیز صادر می‌کنند که گاهی نیاز به مدارک کاغذی و ثبت در پاسپورت ندارد.

در کل می‌توان ویزا را بیان‌گر هدف سفر، مدت اقامت و مهلت ورود به کشور مقصد دانست.

هزینه صدور ویزا

در بسیاری از کشورهایی که برای ورود به خاک آن‌ها به عنوان یک شهروند نیازمند اخذ ویزا باشید، این ویزا با دریافت هزینه‌ای صادر می‌شود که از منابع درآمد توریستی آن کشور است، مانند ویزای عراق برای اتباع ایرانی که بدون هیچ مشکلی و در بدو ورود اما با دریافت هزینه صادر می‌گردد.

انواع ویزا

  • ویزای دیدار از بستگان
  • ویزای تجاری و بازرگانی
  • ویزای دانشجویی
  • ویزای پیوستن به خانواده
  • ویزای توریستی یا گردشگری
  • ویزای استارتاپی (کارآفرینی)

انواع ویزا یا روادید بر پایه روابط بین کشورها

  1. حرکت آزاد
  2. لغو روادید (بدون روادید)
  3. روادید در بدو ورود
  4. روادید از مبدا
  5. سفر ممنوع

اعتبار ویزای کشورهای مختلف

به‌طور کلی می‌توان گفت کشورهایی که به لحاظ اقتصادی غنی‌تر و دارای امکانات رفاهی بهتر هستند، پروسه اخذ ویزای بسیار دشوارتری دارند و قیمت ویزا و هزینه‌های اخد ویزای آنها نیز بالاتر است. از جمله این ویزاها می‌توان به ویزای کانادا، ویزای آمریکا، ویزای اروپا، ویزای استرالیا و ویزای انگلیس اشاره کرد. هزینه ویزا نیز عموما با ارزهای رایج دنیا مثل دلار، یورو، پوند، و درهم قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت ویزای کشورهای شرق آسیا در مقایسه با کشورهای محدوده اتحادیه اروپا و حوزه شینگن، محدوده بریتانیا، و کانادا ارزان‌تر است و پروسه اخذ ویزای کشورهای شرق آسیا آن‌چنان پیچیده نیست، و به اخذ ویزای کانادا و اخذ ویزای شینگن نیز کمک می‌کند. در حقیقت وجود سابقه ویزای کشورهای شرق آسیا در گذرنامه فرد متقاضی، به ویژه ویزای ژاپن، سبب افزایش اعتبار پاسپورت می‌شود و به اصطلاح می توان گفت که ویزای ژاپن هموارکننده مسیر اخذ ویزای کانادا است.

خدمات اخذ ویزا

مجموعه تور و ویزا با سال‌ها تجربه به‌طور تخصصی در امور اخذ ویزای کانادا، ویزای شینگن و ویزای انگلیس با به‌کارگیری کارشناسان و مشاوران مجرب فعالیت دارد و شما می‌توانید با آسودگی خاطر کلیه مراحل اخذ ویزای موردنظر خودتان را به ما بسپارید.

قیمت ویزاهایی مثل ویزای روسیه، ویزای برزیل، ویزای تایلند و به‌طور کل ویزای کشورهایی که نیازمند گرفتن وقت سفارت، مصاحبه و انگشت‌نگاری نیست، یا پروسه مصاحبه و انگشت‌نگاری پیچیده و دشواری ندارد، پرهزینه نیز نخواهد بود. اما راحت‌ترین نوع ویزا به لحاظ شرایط دریافت که قیمت تمام شده آن نسبت به سرعت دریافت آن بسیار مناسب می باشد ،ویزاهای الکترونیک هستند.

ویزای الکترونیک یا ویزای آنلاین

قیمت ویزای الکترونیک نسبت به خدماتش مناسب است و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. مدارک لازم جهت اقدام برای اخذ ویزای الکترونیک معمولا شامل اسکن عکس و اسکن پاسپورت می‌شود، و برای اخذ این نوع ویزا نیازی به حضور شخص و گرفتن وقت سفارت، مصاحبه و انگشت‌نگاری نیست. از جمله ویزاهای الکترونیک می‌توان به ویزای باکو، ویزای هند، ویزای کشورهای آسیای مرکزی از جمله ویزای ازبکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای قرقیزستان، ویزای قزاقستان، ویزای تاجیکستان، و ویزای کشورهای عربی از جمله ویزای دبی، ویزای قطر، ویزای عمان نیز اشاره کرد.

مجموعه تور و ویزا هم‌چنین به‌عنوان کارگزار مستقیم ویزای قطر، کارگزار مستقیم ویزای عمان و کارگزار مستقیم ویزای باکو فعالیت می‌کند و با پایین‌ترین قیمت و بهترین خدمات در کوتاه‌ترین زمان ویزای الکترونیک باکو، قطر و عمان را برای شما اخذ می‌کند.

توروویزا کلیه خدمات اخذ ویزا را شامل گرفتن وقت سفارت برای مصاحبه و انگشت‌نگاری در داخل یا خارج از کشور، پیکاپ پاسپورت، پیکاپ ویزا، رزرو هتل و پرواز جهت انجام مصاحبه و انگشت‌نگاری  در شهرهای استانبول، آنکارا و دبی را به شما ارایه می‌دهد. 

تماس با تور و ویزا

نکات مهم جهت اخذ ویزا

  1. در مواردی که سبب به تعویق افتادن صدور و تحویل ویزا یا پاسپورت می‌شود، شامل اختلافات سیاسی، تعطیلی سفارت، مشکلات تشخیص هویت و تشابه اسمی مسافر، و... مجموعه تور و ویزا قادر به حل مشکل نیست و در این موارد با توجه به پرداخت هزینه درخواست ویزا به کشور موردنظر و عودت وجه آن توسط کشورها، امکان استرداد وجه ویزا یا دعوتنامه وجود نخواهد داشت. البته البته مجموعه توروویزا در موارد خاص پیگیری لازم را انجام می‌دهد تا مسافر تا جای ممکن کمتر متضرر شود.
  2. برای سفر به کشورهایی که نیازمند اخذ ویزا هستند کلیه خدمات سفر شامل خرید بلیط پرواز، رزرو هتل، ترانسفر و... پس از اتمام مراحل اخذ ویزا انجام می‌شود، ازین‌رو مجموعه توروویزا پیش از دریافت ویزا ملزم به اقدامی نخواهد بود مگر با توافق و مسئولیت مسافر که در صورت ریجکتی احتمالی، هزینه کنسلی و سوخت خدمات سفر به عهده خود او خواهدبود. البته کارشناسان تور و ویزا قبل از هر اقدامی به‌طور شفاف اطلاعات کامل را دراختیار مسافر قرار می‌دهند.
  3. از آن‌جایی که صدور برخی از ویزاها مثل ویزای روسیه نیازمند ارایه مدارکی مانند رزرو قطعی بلیط پرواز و ارایه واچرهتل است، درصورت ریجکتی احتمالی ویزا، توروویزا امکان جبران زیان‌های مالی حاصل از کنسلی و سوخت هزینه پرواز و هتل را نخواهد داشت؛ البته این اطمینان را به مسافر می‌دهیم که قبل از انجام هر اقدامی شرایط اخذ ویزا به‌طور روشن و واضح  به اطلاع مسافر خواهد رسید و با توافق کامل وی هر گونه اقدام انجام می‌گردد.
  4. این مجموعه هم طبق قوانین مشابه تمامی آژانس‌های مسافرتی، در هنگام درخواست صدور ویزا و تحویل پاسپورت متقاضی، متعهد می‌شود که فرد درخواست‌کننده ویزا در کشور مبدا حاضر باشد و درصورت حضور نیافتن وی مجموعه تور و ویزا مسئولیتی در قبال عواقب آن نمی‌تواند داشته باشد؛ اما در حد امکان کمک و پیگیری لازم برای اطلاع‌رسانی به مسافران عزیز انجام خواهد شد.
  5. کلیه تغییرات در مدت اقامت ویزا و تاریخ اعتبار آن همواره از سوی کنسولگری یا شرکت دعوت کننده در کشور مقصد تعیین می‌گردد، از این رو متقاضی ویزا ملزم به پذیرفتن این موارد است و توروویزا مجاز به دخالت در این موارد نیست. در موارد این‌چنینی، فرد درخواست‌کننده ویزا الزاما متعهد به پرداخت هزینه اقدامات انجام شده شامل کل مبلغ ویزا است.
  6. در صورتی که مسافر برای اخذ هم‌زمان ویزای چند کشور اقدام نماید، با توجه به اینکه قوانین حاکم بر صدور ویزا در هر سفارت متفاوت است و احتمال ریجکتی در پروسه اخذ ویزا وجود خواهد داشت، فرد متقاضی ویزا ملزم است تا کلیه هزینه‌های انجام شده برای هر ویزا را به طور مجزا پرداخت نماید.
  7. چک کردن و بررسی مغایرت‌های احتمالی پس از صدور ویزا، بلیط پرواز، و واچر هتل از نظر مهر و تاریخ، نام و مشخصات به عهده آژانس است و قبل از تحویل به مسافر این مشخصات با مشخصات مسافر مطابقت داده خواهد شد؛ اما مسئولیت مغایرت در مشخصات مسافر پس از تحویل دادن به وی، به عهده آژانس نخواهد بود. با این وجود مجموعه تور و ویزا جهت برطرف نمودن مشکلات احتمالی پیگیری لازم را انجام خواهد داد.
  8. این مجموعه در زمان اقدام جهت  اخذ ویزا، تعهد خواهد نمود که کلیه شرایط اخذ ویزا، ضمانت اخذ ویزا، عقد قرارداد و کلیه موارد مربوطه را تقبل نماید و در این راستا آگاهی لازم را به مسافر بدهد، و در صورت عدم شفافیت و انتقال اطلاعات مورد نیاز به مسافر آژانس وظیفه خواهد داشت که پاسخ‌گوی متقاضی ویزا باشد.
  9. در برخی موارد مسافران به قصد سفر گروهی اقدام به اخذ ویزا می‌کنند، اما اگر به هر دلیل درخواست ویزای برخی از گروه مسافران ریجکت شود و بقیه همسفران باوجود صدور ویزایشان از سفر منصرف شوند، هر دو دسته ملزم به پرداخت هزینه درخواست ویزا خواهند بود، چرا که آژانس نسبت به درخواست ویزا اقدام نموده و تنها عامل درخواست‌کننده ویزا است و در صدور ویزا دخالتی ندارد.
  10. در برخی کشورها اگر محل اقامت مسافر مشخص نباشد، طبق قوانین مسافر باید ظرف ۴۸ ساعت خود را به پلیس معرفی نماید و در اداره پلیس محل اقامت خود را ثبت کند؛ ازین‌رو توصیه می‌کنیم که رزرو محل اقامت خود را در کشور مقصد انجام دهید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

ارسال مدارک توسط متقاضیان ویزا و اقدام مجموعه توروویزا نسبت به ثبت درخواست، منوط به مطلع بودن درخواست‌کننده و پذیرفتن ده مورد ذکر شده است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ ویزای کشورهای مختلف، هزینه اخذ ویزا و کلیه خدمات اخذ ویزا، و همین‌طور خدمات مسافرتی شامل رزرو هتل و پرواز و همچنین شرکت در تورهای مسافرتی شامل تور داخلی و تور خارجی با کارشناسان و مشاوران تور و ویزا گفتگو کنید.

 قیمت آنلاین ویزا

تماس با تور و ویزا

قیمت ویزا

9 / 10
از 14 کاربر
نظرات
عنوان سوال :
نام شما :
ایمیل :