تور ماسوله

ماسوله

 درمیان شهرهای تاریخی ایران و جهان معمولا تعداد معدودی همواره بافت باستانی خود را پا برجا نگه داشته و همچنان با کمترین تغییرات ،زندگی امروزی در آن جریان دارد. ماسوله نگین مه آلود ایران زمین که گوشه ای از بهشت گیلان را شامل می شود دیاری است که شاهد رشادت های میرزا کوچک خان بوده و با معماری مطبقش میراثی به جا مانده از دوران زندیه می باشد،ماسوله به عنوان نخستین شهر تاریخی زنده ایران یکی از مقاصد محبوب و پر طرفدار دربین گردشگران داخلی و خارجی و همچنین علاقه مندان به تور طبیعت گردی و کوهنوردی به شمار می رود.برای آشنایی بیشتر با این مقصد رویایی با تور و ویزا همراه شوید.

جنوب باختری گیلان زمین ،در فاصله 36 کیلومتری از شهرستان فومن در بخش سردار جنگل شهر پلکانی ماسوله را در خود جای داده است.ماسوله که در سال 1354 خورشیدی به لیست آثار ملی ایران پیوست با طبیعتی چهار فصل و قدمت تاریخی پر بار سالانه حدود یک و نیم میلیون گردشگر داخلی و خارجی را مجذوب خود می کند.

نام ماسوله به روایتی برگرفته از نام کوهی با عنوان "ماه سالار"گرفته شده ، در واقع این کوه همان کوه" ماسوله داغ" با ارتفاع 3050 متر از سطح دریا ملقب به "شاه معلم "است که شهر ماسوله در دامنه های شرقی آن جای دارد و دربین کوهنوردان و طبیعت گردان جایگاه ویژه ای دارد.

اما آنچه که بیش از هرچیز ماسوله را در میان دیگر مقاصد گردشگری خاص و منحصر به فرد جلوه داده ،معماری مطبق و پلکانی این شهر تاریخی است.همانطور که پیش تر گفته شد معماری ماسوله از دوران زندیه به جا مانده ولی کتیبه های موجود در این شهر گواهی بر تاریخ کهن و قدمت دوران پیش از اسلام در دیار گل های شمعدانی دارد ،به علاوه منطقه کوهستانی ،جنگل و آبشار زیبای ماسوله بر زیبایی و دلربایی این شهر زیبا می افزاید.

 در تور ماسوله علاوه بر طبیعت گردی و بازدید از آبشارزیبای ماسوله انجام چند کار را به شما توصیه می کنیم ؛نخست آنکه میرزا قاسمی را به عنوان غذای سنتی ماسوله حتما امتحان کنید ،خرید صنایع دستی به ویژه اجناس بافتنی از بازارهای سنتی ماسوله و همچنین بازدید موزه حیات وحش و موزه مردم شناسی ماسوله را هرگز فراموش نکنید.عکاسی در ماسوله یکی دیگر از کارهایی است که در سفر به ماسوله لذت سفر شما را افزون خواهد کرد چرا که سوژه های بسیار گوناگون از زوایای مختلف میل هر عکاس از مبتدی تا حرفه ای را برای ثبت بهترین تصاویر تشدید می کند. برای مثال یکی از سوژه های پر طرفدار گل های شمعدانی است که از پنجره هر خانه خودنمایی می کنند و به ساختار پلکانی ماسوله جلوه ای خاص می بخشد.

 در تورماسوله همراه تور و ویزا علاوه بر بازدید از زیبایی های شهر ماسوله کمی از ناحیه جلگه ای گیلان فاصله گرفته و سفر خود را به سمت مناطق کوهپایه ای گیلان ادامه داده و از دریاچه و سد سقالکسار رشت هم بازدید می نماییم تا لذت سفر شما عزیزان دوچندان شود.

برای شرکت در تور طبیعت گردی به ویژه تور ماسوله و تور قلعه رودخان کافی است با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

 

1مجموع 1 محصول
تور یکروزه ماسوله

تور یکروزه ماسوله

خدمات تور: اتوبوس وی آی پی سیستم دار، صبحانه وی آی پی سلف سرویس، بیمه کامل مسافرتی و ...
1مجموع 1 محصول
نظرات
عنوان سوال :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 2 کاربر